تبلیغات

اطلاعات هوانوردی



بـــه بـــزرگــــتریــن مـــرکـــز اطـــلـــاعـــات هـــوانـــوردی ایــــران خــــوش آمـــدید
اطلاعات هوانوردی


تـــبـــلیـــغـــات
تـــبـــلـــیـــغـــات

.:: آخرین مطالب ::.

عنوان تاریخ
انهدام ۹۰ درصد هواپیماهای فرودگاه طرابلس چهارشنبه 25 تیر 1393
اطلاعات مفید کایت سواری دوشنبه 25 آذر 1392
هواپیماهای قطری در آسمان عربستان پرواز می كنند یکشنبه 3 آذر 1392
نمایشگاه هوانوردی یکشنبه 3 آذر 1392
موافقت ایران‌ایر برای برقراری مجدد پرواز ایران-آمریکا با بوئینگ‌های 747 سه شنبه 28 آبان 1392
خبر فوری سه شنبه 2 مهر 1392
جواب به سوال شما دوشنبه 7 مرداد 1392
سقوط هواپیما تفریحی در چالوس دوشنبه 7 مرداد 1392
آریا ایر 737 وارد می کند پنجشنبه 27 تیر 1392
خطرناکترین فرودگاه جهان پنجشنبه 13 تیر 1392
قیمت کایت (هنگ گلایدر) !!! بخریم؟ یا خودمون بسازیم؟ جمعه 7 تیر 1392
افزایش پروازها ماهان از لار و قشم به دبــی به زودی پنجشنبه 6 تیر 1392
ورود اولین سری ایرباس 340 شركت هواپیمایی ماهان به فرودگاه امام خمینی (ره) یکشنبه 26 خرداد 1392
مجوز پرواز به سوئد صادر شد/انجام نخستین پرواز در 6 تیرماه جمعه 24 خرداد 1392
درآمد سالیانه ی یک مهندس هوافضا - آمار بین المللی پنجشنبه 23 خرداد 1392

صـــفـــحـــات



در ادامه ی مبحث قبلی ، در این مطلب می پردازیم به درخواست ها.

برای درخواست , خلبان ابتدا نام واحد مورد نظر رو بیان می کند، سپس نام ایرلاین با شماره پرواز، یا کد رجیستری خودش رو اعلام می کند و بعد از آن درخواستش رو ارائه می دهد!

مثال:
Mehrabad Ground, EP-ABC, Request Aerodrome Information
خلبان اولین درخواستی رو که می ده درخواست اطلاعات فرودگاه هست(در فرودگاه هایی که ATIS)ندارد!

کنترلر:

EP-ABC, Departure runway 29, Wind 220 DEGREES 10 Knots,QNH 1011,Temperature 28,Dew point 11,Time 17
در اینجا کنترلر کلیه ی اطلاعات فرودگاه رو به خلبان گفت که خلبان باید اون رو بازگو کنه.

خلبان:
Roger,Runway in use 29, QNH 1011, Temp 28, Will CALL FOR STARTUP, EP-ABC
در اینجا خلبان می تونه Phrase آخر رو که Will Call... هست رو نگه! بستگی به خود خلبان داره! 
بعد از این نوبت به گرفتن اجازه ی روشن کردن هواپیما می رسه!

Mehrabad Ground, EP-ABC, Request Startup
خوب در اینجا خلبان درخواست روشن کردن موتورهای هواپیمای خودش رو می ده! در این مورد بعدا بیشتر صحبت خواهیم کرد.(رویه ی هواپیماهای جت کمی متفاوت هست)
در حواب این درخواست، کنترلر ممکنه پاسخ های زیر رو به شما بده

EP-ABC, Startup Approved 
شما مجاز هستید هواپیما رو روشن کنید

اگه شرایط جوی تغییر کرده باشه، کنترلر اون ها رو هم ذکر می کنه:

EP-ABC, Startup Approved Temperature 25, QNH 1009.
خوب اینجا دما و QNH تغییر کرده که کنترلر اونها رو هم ذکر کرده.


یا ممکنه به شما مجوز برای اون لحظه نده!:
EP-ABC,Startup At 35
یعنی الان بر فرض مثال زمان 2:22 دقیقه است، شما در زمان 2:35 می تونین موتورتون رو روشن کنین.

EP-ABC, EXPECT Startup at 35
یعنی شما در زمان 2:35 می تونین موتور هواپیما رو با اجازه ی کنترلر روشن کنین! یعنی دوباره باید از برج سوال بپرسید.(در قسمت های بعدی بیشتر با این مسئله آشنا می شیم)

EP-ABC, EXPECT DEPARTURE at 55, Startup AT OWN DISCRETION
یعنی زمان احتمالی برخواستن از فرودگاه، 2:55 هستش و مجاز هستید با صلاحدید خودتون هواپیما رو روشن کنین!




...

نویسنده : admin 1
سه شنبه 4 مهر 1391



پایگاه های اطلاع رسانی




نـــظـــرســـنجـــی

سطح این وب را چگونه تماشا میکنید ؟





صـــفـــحـــات جـــانـــبـــی
آمـــار بازدیـــد
  خوش آمدید
نویسندگان:
  • تعداد نویسندگان :
  • admin 1 (158)


وضعیت وبلاگ :
  • تعداد کل مطالب :
  • رنک گوگل : 1
  • آی پی شما :

آخرین بروزرسانی

تـــبـــلـــیـــغـــات